Studer på Fagskolen i Viken

Fagskole er høyere yrkesfaglig utdanning.
Studiene som tilbys er heltid, deltid eller nett- eller modulbasert, noe som gjør det enkelt å kombinere studiene med jobb.
Høyere yrkesfaglig utdanning gjør deg mer attraktiv i dagens arbeidsmarked!
Girl

Rakk du ikke søknadsfristen 15. april?

Ledige studieplasser blir lagt ut 30. mai i Samordna opptak. Da har du en ny mulighet til å søke opptak til høstens studier. Vi har opptaket åpent fremt til studiestart, men søk tidlig om du vil sikre deg en studieplass.

Vi har i tillegg enkelte studietilbud med egne søknadsfrister på lokale opptak.

De finner du under "Slik søker du" og lokale opptak.

Trykk her for våre studier!

Hvorfor Fagskolen i Viken?

• Utdanningen legger vekt på tette bånd til arbeidslivet, og gir deg spisskompetanse du kan ta i bruk fra dag én.
  • Vi er Norges største offentlig fagskole og har 8 ordinære studiesteder, samt flere midlertidige studiesteder lokalisert over hele Norge.
  • Vi er opptatt av kvalitet i våre utdanninger og har et nært samarbeid med yrkessektoren, slik at du som student får den nyeste og meste relevante fagkompetansen som etterspørres i markedet.
  • Fagskoleutdanningen gir studiepoeng og gir deg mulighet til å få en fagskolegrad eller en høyere fagskolegrad.

Studiene som tilbys er heltid, deltid, nett- eller modulbasert, som gjør det enkelt å kombinere studiene med jobb.

Hvor har vi studieplasser?

• Vi har studieplasser på flere studiesteder i Norge. Prøv studieveilederen, du kan krysse av hvor du ønsker å studere å få oversikt over alle tilbudene etter dine fagområder.
  • Se også på studiesiden, her vises også hvilke studiesteder som tilbyr utdanningen.
  • Flere av våre studietilbud er lagt opp med samlinger og nettundervisning. Mange av våre studenter har valgt å studere selv om de har lang reisevei til studiestedet da det ikke er samlinger så mange ganger.
  • Oversikten over våre studiesteder ser du i høyre nedtrekkssfane her.

Opptakskrav og betaling

• Som student betaler du kun semesteravgift, studiene er offentlig finansiert.
  • For å komme inn på en fagskole må du ha fullført fag- eller svennebrev eller ha tilsvarende realkompetanse.